tirsdag den 24. september 2013

Udfordringsopgaven!

I min udfordringsopgave, har jeg valgt, at udfordre mig selv, inden for syning. Jeg vil sy en taske fra bunden. Jeg har ikke de store erfaringer med at sy. Jeg tog symaskine kørekort i folkeskolen, men efter den tid har jeg ikke rørt en symaskine.
Min plan for mit udfordringsprojekt kommer her:

Fremgangsmåde: hvor og af hvem vil du søge hjælp og vejledning?
Jeg vil primært alliere mig med min mor. Min mor er god til at syg og ejer også en symaskine, hvilket jeg ikke selv gør. Jeg vil søge vejledning og hjælp ved hende.
Endvidere vil jeg gå på biblioteket og låne en masse bøger om syning, og finde forskellige mønstre på tasker.
Der ligger en butik i Sønderborg med alt muligt inden for området syning. Jeg vil gå der ud, lade mig inspirere og finde mine materialer.
Litteratur og andet materiale:
Jeg vil primært bruge det lokale bibliotek, samt bibliotekerne i de nærliggende kommuner. Udover dette vil jeg bruge nettet, til at søge oplysninger og inspiration om syning.
 
Tidsperspektiv m. dato: undersøgende, eksperimenterende og afsluttende del …
 
Undersøgende: 10.september-30.september:
Dette tidsrum vil jeg bruge til at indsamle materiale samt, finde ud af hvordan jeg bruger en symaskine. Da jeg har taget symaskine kørekort, ved jeg, at jeg kan sy, men da det er så længe siden, og jeg ikke selv har en symaskine, er det meste af min viden på området lidt tabt. Jeg vil derfor, snakke med min mor, og få hende til at give mig et lyn kursus i hvordan jeg bruger en symaskine. Derudover vil jeg, i det materiale jeg finder, hente inspiration til hvordan min taske skal være.
 
Eksperimenterende: 1. oktober-31. oktober:
Jeg vil i denne periode, i gang med at syg forskellige små ting for at øve mig i, hvordan jeg bruger en symaskine. Som afsnittet her også hedder "Eksperimenterende", så vil jeg i denne periode eksperimentere inde for området syning.
 
Afsluttende del: 1.november – 1.januar:
I denne periode vil jeg så begynde mit projekt "sy en taske". Da jeg aldrig har syet noget før, er jeg spændt på projektet, men med min mors hjælpende og vejledende hånd engang imellem, tror jeg, jeg klarer det. :-)

Er allerede godt i gang med projektet, og glæder mig til at se det færdige resultat!
Jeg opdatere løbende her på min blog, ang. projektet!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar