tirsdag den 17. september 2013

Biotop 5 fortsat!

Jeg har i dag, taget mine blade ud, der nu har ligget i pres i næsten 2 uger!
Bladene er blevet rigtig fine. Jeg har limet bladene på et A-4 papir og skrevet udfor bladene hvad det er for nogle blade.!
Denne "anden del", af friluftsaktiviteten med blade, kan man fint lave sammen med børnene. Børnene kan sagtens selv sidde og lime bladene på, selv om man skal være lidt forsigtige, da bladene er meget skrøbelige, efter de er tørret.
Jeg har lagt et billede ind neden for hvor I kan se mit resultat.!
Tørrede blade limet på et stykke A-4 papir. Navnene på bladene
er skrevet på ved siden af.
Denne aktivitet kræver af børnene, meget forsigtighed, da bladene er skrøbelige, efter tørringen. I forhold til den anden aktivitet, er denne her, synes jeg, ikke nær så kreativ, som den anden med alle farverne.
Det smarte ved denne aktivitet, synes jeg, er at det er en aktivitet, der bliver til to aktiviteter.
Det starter med en tur i skoven, for at samle blade. Derefter lidt arbejde når man kommer hjem, med at ligge bladene i pres. Nu kommer vi til første aktivitet der går ud på at lave bladtryk med farver(akvarelfarver). Anden aktivitet, kommer senere, når bladene er tørret, og skal limes på et papir!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar