fredag den 31. maj 2013

En tur i slotshaven(min biotop)!!

Det har været et skønt vejr i dag. Vi har haft masser af sol, og varme.! Jeg benyttede lejligheden til at gå en tur i slotshaven med min mor og søster! Slotshaven er en del af min biotop. Jeg brugte også denne lejlighed til lige at få taget en masse dejlige sommerbilleder. :-)
Min søster, mig og mine forældres hund Pepsi! :-)
Omkring min biotop var der rigtig mange af denne slags insekter. Jeg har ikke
lige kunnet finde ud af hvad det er for et slags insekt, men den findes
også i rød. Se billedet forneden.
 
 
 
En lille blishøne der tager sig en svømmetur på en af slotssøerne!
To han-ænder og en hun-and der ligger og nyder skyggen under et træ.
Efter vi selv har "haft and" er jeg blevet helt pjattet med de dyr! :-)
Måske er det hende der har "boet" i vores altankasse? Tja hvem ved!
At man kan se dette er en hun and, er på grund af hendes brunlige farver og den blå
stribe hen af vingen!
En han and! Den måde man kan kende ham, er på hans grønne hoved og så er han
ellers lysere brun på resten af kroppen end hunnen.
Nede i slotssøen havde det gode vejr også fået en masse små fisk til at komme,
frem fra deres skjul :-)!!

Det har været en rigtig dejlig tur!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar