lørdag den 11. maj 2013

Tragisk hændelse i forhold til ande historien! :-(

Hej med jer igen!!!

Øv øv.... Der er sket en rigtig tragisk udvikling for vores lille and! I går var der som jeg skrev til jer, gået 2 æg i stykker!! Efterfølgende var jeg på biblioteket efter nogle bøger, og da jeg kom tilbage igen, sad der to store krager ude i altankassen ved æggene. Jeg styrtede ud for at skræmme kragerne væk. Kragerne havde været i gang med at spise af de to æg der var gået i stykker:-( Øv bøv!! Jeg gik ind og lå mig på sofaen, for at læse, og kunne der samtidig med holde øje med altankassen og æggene! Efter en ½ time, blev jeg alligevel enig med mig selv om at gå ud og ligge en pose over æggene, da jeg havde så dårlige nerver. Var så bange for kragerne skulle vende tilbage og spise de andre æg også!
Da min kæreste 2 timer senere kom hjem fra arbejde, snakkede vi om situationen med "vores" æg!
Efter at vi havde haft en lang snak om hvad vi skulle gøre, besluttede vi, at fjerne de 2 æg der var gået i stykker. Det vores overvejelser gik på, var da fjernede vi æggene kunne det være andemor ikke ville kendes ved sine æg, da der lugtede af mennesker i reden! Men lod vi æggene ligge tiltrak de måske flere krager..??! Dilemma!
(Jeg havde handsker på da jeg fjernede æggene!)

Da min kæreste og jeg, kom ud for at se til vores 3 æg, var der lige pludselig kun 2 :-(
Øv øv igen!! Der måtte altså havde været en krage eller anden fugl og tage et af æggene!!
Nu er der altså ud af 5 æg kun 2 æg tilbage!

Min kæreste og jeg har været i skoven i dag, for at hente nogle små grene, som vi har lagt i altankassen. I håb om at når andemor kommer tilbage, vil kun dække de sidste 2 æg lidt til, så de ikke også bliver spist.!
Ved det er naturens gang, og at man nok ikke kan hjælpe så meget, men vi prøver alligevel!! :-)
Tja nu er de 2 æg lidt svære at se, da jeg ikke kunne lade vær med,
lige at ligge lidt grene hen over æggene!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar