fredag den 10. maj 2013

Opdatering om ande historien!

Min kæreste og jeg følger godt med i "vores" and´s liv ude i altankassen! Anden ligger ca. 1 æg om dagen! Jeg har været inde og lære mig frem til, at gråanden (Som vores and er) ligger mellem 10-12 æg. Derefter begynder den at ruge på æggene. Det gør den ca. 27-28 dage. Efter æggene så er udklækket, bliver ællingerne ved deres mor ca. 50-60 dage, før de er klar til at flyve og kunne klare sig selv!

I går var der 4 æg i reden. Jeg har været ude at kigge her til formiddag, og der ligger nu 5 æg i reden. Desværre er der sket noget "tragisk". 2 af æggene er gået i stykker. Der er gået et lille hul på dem, så man kan se ind til den fine gule æggeblomme. Jeg synes det er så synd for anden, men det er ikke sikkert den selv ved det endnu???! Men er desværre sådan naturen går engang imellem, og det kan hverken min kæreste eller mig gøre noget ved.
En anden lidt positiv ting er dog at anden er begyndt at plukke dun af sig selv, til at fodre reden med! Det har anden ikke gjort før!! :-) Må da være et godt tegn!

Her ses de fem æg i reden med
 blomster, blade og dun!
På dette billede kan man tydeligt se det ene
æg hvor der er hul i! Det andet er det æg der
ligger længst oppe til venstre!:(

Ingen kommentarer:

Send en kommentar