torsdag den 18. april 2013

Foråret er kommet!!

Min Biotop!!!

I tirsdags var vejret rigtig fint. Vi havde for første gang i år, en temperatur på ca. 18 grader. Solen skinnede, og der var blå himmel! Det var bare så lækkert. Man kunne se rundt i gaderne, at folk hyggede sig og nyd det gode vejr i fulde drag. Der var mange der sad nede på Rådhuspladsen her i Gråsten og nyd en is i solen. Også nede ved slotssøen var der mange der havde fundet vejen ned, med en lille pose med noget brød til at fodre ænderne med.
Jeg besluttede at tage hen til min biotop for at se om foråret også var kommet derhen. Jeg tog mine have hadsker med, min lille skovl og kamera med, så jeg kunne undersøge min biotop lidt, for spændende ting!
Foråret var også kommet derhen. På alle træerne og buskene kunne man se knopper. Det så ud som om alle træerne og buskene var klar til at springe ud. Det vil jeg kalde et forårs tegn! En anden ting jeg så, var et svane par, hvor hunnen var ved at bygge rede! :-)
Jeg gravede lidt i jorden, for at se hvem der boede dernede, men uden held. Jeg fandt ingenting :-(!
Til gengæld, hørte jeg en masse fugle kvidder. Jeg fangede også en af fuglene, med min linse!
Hun-svanen der er ved at bygge en rede inden mellem sivene!


Her kan man se en af de buske der har store knopper på, og er lige
ved at være klar til at springe ud!
Kigger man godt efter på billedet, kan man se en bi der sidder
på blomsten og er ved at suge en masse nektar ud af blomsterne.
Hvis man kigger meget godt efter, kan man på dette billede se,
hvordan dette lille træ, har en masse grønne knopper på, og
lige som med busken ovenfor, er lige ved at springe ud!
Lige i midten af det her billede, godt gemt mellem alle grenene,
sidder der en lille gråspurv og gemmer sig!!

Det var fangsten efter tirsdagens biotop tur! jeg har besluttet mig, for at næste gang jeg skal der hen, forsøger jeg igen med at se om jeg kan finde nogle forskellige dyr henne på min biotop!
Men først er mit næste projekt, at på lavet et kort over min biotop!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar