tirsdag den 1. oktober 2013

Naturfænomentet: "Vores Vejret --> Skyer!"

Jeg har været på biblioteket og snakket med en bibliotekar angående opgaven om naturfænomener. I fællesskab fandt vi nogle gode bøger omkring vejret. Under kategorien vejret er der flere under kategorier. Alt inden under emnet naturfænomener.
Jeg havde tænkt mig, at starte med at kigge på skyer, og hvad de er for nogle "typer"!
Jeg viser lige nogle billeder af de bøger jeg fandt på biblioteket, og kommer senere med et indlæg omkring skyer!

En rigtig god bog, der egner sig godt til især,
børn da der er fine billeder, og ikke for meget
tekst!
Billedet vender lidt forkert, men kan ikke finde
ud af hvordan jeg vender det. Håber i alligevel kan
få en ide af bogens sider!

Samme gælder dette billede!
To rigtig gode bøger, ikke lige til vejret, men
til aktiviteter i naturen.
Disse to bøger er ikke lige just gode til vejret, men tænker jeg kunne finde god inspiration til aktiviteter man kunne lave /eksperimenter med naturfænomener!

Sidste bog kaldte bibliotekaren for
"pædagogernes bibel"!
Denne bog skulle være rigtig gammel, men en rigtig god bog, der beskriver en masse aktiviteter og med en begrundelse, for hvorfor vi som pædagoger skal lave disse aktiviteter med børnene! Det sidste er rigtig godt at vide og tænke over inden man starter en aktivitet!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar