mandag den 7. oktober 2013

Biotop 5 --> Male sten

I sidste uge tog jeg hul på endnu en kreativ natur-aktivitet.

Jeg må sige, jeg var overrasket, da jeg først kom i gang. Jeg blev helt fanget af det, og det var rigtig sjovt, mere end jeg havde  troet, det ville være.

Med denne oplevelse/aktivitet vil jeg vise børnene, at ting fra naturen kan tages ud af deres vante billede og "laves om til noget andet". I denne lille aktivitet er der noget landart(se hvad landart er neden for). Jeg tog nogle sten fra stranden og malede dem i min bedstes yndlingsfarve, og har nu lagt dem på hendes gravsted. Folk der kommer forbi gravstedet, tænker jeg, må kigge lidt nærmere når der pludselig ser der ligger grønne sten på gravstedet.

Hvad er landart?

Land art er jordkunst, billedkunstnerisk retning, der udvikledes i USA i sidste halvdel af 1960'erne med afsæt i minimalismen og installationskunsten. Land art befinder sig genremæssigt mellem skulptur og landskabsarkitektur. Værket udføres i sammenhæng med de naturlige og eventuelt kulturelle omgivelser og indebærer ofte omfattende indgreb i et landskab; det kan også have form af en rejse, som kunstneren foretager og dokumenterer fotografisk.



Jeg fandt sten på stranden og vaskede dem hjemme. Efterfølgende
lå jeg stenene til at tørre.


 
Efter stenene er tørre, skal de males. Jeg
har fundet disse to flotte farver.
Det skal være akrylfarver,
man maler stenene med!
Det er alt hvad du skal bruge for at lave nogle rigtig flotte
sten der kan bruges til bl.a. dekoration.

Nu er det bare at gå i gang med at male!




 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar