lørdag den 8. juni 2013

2 æg i reden ;-)

I dag er der kommet et æg mere i reden! I morges da jeg stod op(6.40,  jeg skulle på arbejde kl. 7.00), kiggede jeg ud af vinduet og ude i altankassen lå ande-mor på rede! :-)
Jeg har taget et billede af de 2 æg, se neden for!

I går lavede, jeg en slags fugleskræmsel eller nej det kan man nok ikke kalde det jeg lavede, men det har samme funktion som et fugleskræmsel. Det skal nemlig holde kragerne væk fra reden og æggene! Jeg har taget et billede af den(tingest) jeg har lavet se nedenfor.! Pointen med denne "ting" er at de strimler fra plasticposen blafrer rundt(selvfølgelig kun hvis der er lidt vind) og gør, at kraverne ikke sætter sig i altankassen. Jeg tænker, også at kragerne ikke så let får øje på æggene!


2 æg i reden!




Mit hjemmelavede fugleskræmsel! Det er en træpind, hvor jeg har bundet nogle
strimler fra en plasticpose rundt omkring!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar